zondag 29 november 2015

De jeugd uit het Oosten




Het is alweer een aantal weken geleden dat ik om 06.15 uur des ochtends een 3tal jongeren ontmoette op het fietspad nabij de Gaasperplas in Amsterdam Zuid-Oost. Bepakt en bezakt en in druk overleg. Hulpvaardig (= nieuwsgierig) als altijd vroeg ik naar hun doel en of ik van advies dan wel hulp kon dienen. Er volgden vele woorden maar geen één die ik verstond. Omdat hun taal een beetje Oostblokkerig klonk probeerde ik wat Duitse woorden die ik nog had onthouden van de middelbare school. Dat lukte, de jongeren vertelde me dat ze de avond te voren uit Nijmegen waren vertrokken om wat te vertoeven in Amsterdam. Het was me niet geheel duidelijk of het de bedoeling was dat ze al dezelfde avond zouden aankomen, echter de nachtelijke verdwaaltochten had niet hun goede humeur aangetast. Nadat ik hun richting het Centrum had gewezen vervolgden we allen weer onze route.

2 opmerkingen: