zaterdag 24 september 2011

Awesome wheels

 Vanochtend Strada S039 weer opgehaald uit Dronten na een flinke update. Het betreft de montage van een 57 tands voorblad voor comfortabel rijden op hogere snelheden en, wat meer in het oog spring, de brede zwarte velgen. Deze zien er indrukwekkend uit, vooral in combinatie met de F-lite’s om de voorwielen. Ze passen nog maar net in de wielkuipen, echt mm werk. Ook de 58mm GeaxTatoo die ik bij Kees van Hattem aanschafte paste uiteindelijk in de achterkuip dankzij precisie afstellingen van Ymte en Allert. Al met al een heel geslaagde modificatie.



De eerste rijervaring toont dat de Strada veel scherper stuurt; Ik kan de fiets nu zo scherp door de bocht halen dat ik zeer gecontroleerd op twee wielen rij. Voorheen met de F-lites op de smalle velgen had ik het gevoel dat de fiets wat sponzig stuurde.





6 opmerkingen:

  1. Dag Theo. Het eindresultaat mag er wezen. Doe evengoed voorzichtig ! Groeten Kees.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. en nu dan die speed barrier aan diggelen rijden!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. nu niet meteen te dapper door de bochten gaan he, je ligt zo evengoed op het asvalt

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heren, alleeen Ymte krijgt e3en Strada op z'n kant !
    Vandaag een rit van 100 km door het Gooi, phenominaal ! Wat een bochtenwerk; de Strada stuurt superstrak en voorspelbaar!
    Door het 57 tands voorblad en het iets grotere achterwiel rij ik nu 45 met een lekker toerental.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een dikke bak man!!! Ziet er erg strak uit. Met veel interesse zie ik je ervaring met de Geax Tattoo tegemoet. En bizar wat een verschil in onze cadans: Jij rijdt 45 op een 57-blad, ik met het 42-blad!! Verschil moet er zijn hé....!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ja, ik heb maat 46, lengte breedte verhaal dus !

    BeantwoordenVerwijderen