zondag 30 januari 2011

Zondagsrit

Nagenoeg elke zondag maken Vrouwlief en ik een fietstocht per Velomobiel of Tandem van zo’n 70 km door de Polder of het Oude Land. Vanochtend hadden we ons een beetje verslapen, dus pas om 9.30 klaar om onze Velomobielen te starten. Echter doordat nieuwe Velophone niet wilde werken nog een kwartier staan prutsen en uiteindelijk zonder inter- communicatie met een slecht humeur op pad.  Gelukkig kwamen we op weg naar de Stigtsebrug Monique nog tegen met haar Zwarte Strada wat mijn humeur weer wat opvrolijkte. Ze was al om zes uur (!!) haar bed uitgerold om te gaan sporten in Bussum en dus al weer op weg naar huis.
Iets verder knalde ik met een harde klap mijn rechterwiel tegen een bevroren klont leem zo groot als een basaltkei wat resulteerde in een flinke slag in het wiel.   Shit, op wie moet ik nu dan schelden zonder communicatiemiddelen …
Eemnes, Laren, en na de koffie en taart bij LaPlace te Hilversum door het Spanderswoud (bij de Televisietoren, dan langs Ankeveen naar Nederhost den Berg, Naardermeer en weer terug naar Almere.  Heerlijk, een stuk fietsen lucht uiteindelijk ook je gemoed en sluit je af met goed gevoel ! Toch nog lekker gereden……
KzieJe
Op een bospad zagen we dat een mevrouw onderste boven werd gehold door haar eigen boxer-hond. Uiteraard was dat onze schuld want haar hondje zou geschrokken zijn van de Velomobielen …. Tja, de hond zal wel aan de volomobielen gaan wennen, hij was tenslotte ook aan haar gewend.
Buiten honden zijn er in het bos gelukkig ook vele mooie zaken te zien.


5 opmerkingen:

  1. Hi Theo,

    Kostelijk verhaal. Maar ik denk niet dat het je Velomobiel was, waar die vrouw en haar hondje zo van schrokken.

    ;-)

    Erwin

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nou, van Vrouwlief was het niet hoor !

    BeantwoordenVerwijderen
  3. gelukkig dat je vrolijker na onze ontmoeting was :), ik ook! groet Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @ Marcel: De Velophone doet het gelukkig weer; een stekertje had veel kracht nodig om op goede diepte te komen in de zender. Volgende week proberen we het weer.
    @ Monique: We gaan elkaar vaker tegenkomen !

    BeantwoordenVerwijderen